Guldstjärna i kanten till mig!

Igår var jag snäll och förberedde middag så att det skulle gå snabbt att laga den när vi kom hem från IKEA. Mattias gjorde slag i saken igår att beställa det kök som han har suttit och designat. Tråkigt bara att IKEA inte tänker ha några köksveckor i höst för då hade Mattias fått en slant tillbaka att lägga på annat. Men men nu kommer det nya köket strax innan jul så då bir det ut med gamla och in med det nya. Och jag planerar att gå i vägen så mycket som möjligt och komma med så många glada hejarop som möjligt så att kökbyggandet går så fort som möjligt.

Köket kommer bli riktigt nice med blanksvarta skåp och vit bänkskiva. Dessutom bäst av allt: DISKMASKIN! Vilket betyder att jag slipper diska - för ja, det är jag som diskar mest här, när jag är här vill säga.

Efter köket är det bara hallen kvar, sedan är lägenheten färdigrenoverad! Så det är bara för mig att ställa dit några av mina böcker och trycka in mina kläder i garderoben så är allt perfa.

Men i alla fall, tillbaka till min guldstjärna som jag ger mig själv. Igår fixade jag mat men det är idag som den riktiga guldstjärnan kommer. Idag tänkte jag överraska med efterrätt bestående av vanliljglass, hemgjord kolasås och valnötter! Smaskens tycler jag, vi får väl se vad Mattias säger. Förhoppningsvis äter han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0