De 7 dödssynderna

Hemma nu efter en helt otroligt bra workshop om de 7 dödssynderna. Det var spännande och intressant - på riktigt, det är inget som jag bara säger för att ni ska bli avis för att ni missade det.

Martina Larsson var hur trevlig som helst och hon fick oss att verkligen tänka till runt hur dödssynderna kan visa sig i dagens samhälle. Under två timmar hade vi givande diskussioner om dödssynderna och så avslutade vi det hela med tävling där vi i lag skulle para ihop rätt dödssynd med rätt djur som historiskt sett brukar symbolisera en synd. jag och Johan totalknäckte det andra laget med alla rätt!

Jag känner mig ännu mer inspirerad att ta fotona nu!

Här kommer lite som vi spånade vad det gäller dödssynderna och dagens samhälle:

Lättja - "i-landsproblem", självisk, folk som låter bli att rösta, dagens studenter enligt Anders Borg

Vrede - huliganer, sverigedemokrater, tvättstugan, feminister

Frosseri - USA

Avund - missunsamhet, förtal

Vällust - extrem individualism, skadeglädje

Girighet - kapitalism, värdetransportrån, utnyttja fattiga länder

Högmod - Gordon Brown, kungafamiljen, trycka ned folk

Tack och god natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0