13 hamburgertallrikar och Apolivatjejen

Var på redaktionsmöte igår för nästa nummer av nationstidningen Aktuellt. Alldeles förträffligt trevligt med saft och kakor uppe på lilla redax. Det var ett väldigt produktivt möte med flera bra och konstiga idéer. Mycket rörde sig kring hur man skulle kunna ta sig förbi den relativt strikta policyn på alkoholnämnande i artiklar. Stora delar av nationslivet är ju ganska så blöta och de måste censureras om man vill skriva om det. Vår mest strålande idé var att dokumentera en pubrunda på alla 13 nationer (+ Skåneland) och då kalla ölen för hamburgertallrik. "Efter femte hamburgertallriken började det bli lite kämpigt och svårt att gå rakt..."

Själv ska jag till nästa nummer skriva en artikel om Apolivareklamen och varför den skrämmer så många. Det kanske kan funka som terapi för min egen del eftersom jag hoppar till varje gång Apolivatjejen dyker upp i rutan.

För övrigt verkar min plan att hålla en utställning i december med fotoföreningen verkligen ha kommit i rullning nu. jag hade från början tänkt ett litet samarbete med kyrkan, att de skulle komma och hålla en inspirationsworkshop om de 7 dödssynderna som är vårt tema. Men nu vill kyrkan även ha våra bilder i kyrkan till en temagudstjänst eller något liknande. Jättekul! Äntligen händer det något i föreningen som i princip var inne på sitt sista andetag när jag tog över. Det skulle vara trevligt att kunna lämna ifrån sig en levande förening i maj.


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Får man vara med och fota dödssynder på distans? ;)

2009-10-09 @ 21:35:11
URL: http://frankrikenorden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0