Spännande måndag

Jag och Jenny tog oss i kragen idag och lurvade iväg till universitetet tidigt imorse för att vaccineras mot svinis. Vi tänkte att det finns ingen student som frivilligt går upp tidigt en måndag för att frivilligt låta sig stickas. Oj så fel vi hade där. Studenterna i Engelska parken hade gått man ur huse för att vaccineras. Jenny och jag kom till skolan 08.40 - en sisådär 20 minuter innan vaccineringen skulle börja - och då var kön helt galet lång, ca 200 meter. Efter en stund kom en man och delade ut kölappar och jag fick nummer 421... Rebecka hoppade in bredvid oss och köade och led tillsammans med oss.

Jag har idag köat i kyla och trängsel i drygt två timmar för att bli stucken med en spruta.

Det råder en konstig hysteri kring svininfluensan. Ingen vet något om den egentligen. Man hör bara att den är farlig. Fast kanske att den inte är så farlig ändå. Fast man kanske borde vara på den säkra sidan. Några stycken har ju dött av den. Fast...

Folk hade börjat köa vid 5 utanför vaccinationsbyrån nere i centrum. Här vid universitetet hade de börjat köa en bra stund innan 8. Galet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0