Samtalsanalys

Samtalsanalys är precis vad vi håller på med på språksociologin just nu. Det innebär att hela huvudet förstörs och man kan inte samtala normalt på flera veckor för man kommer sitta och analysera allt som sägs och hur det sägs.

Jag sa till Mattias när vi pratade igår att jag inte skulle analysera allt han sa för det blir bara jobbigt och jag ska inte utsätta honom för några experiment där jag försöker provocera honom genom att säga "fel" saker i samtalet. Två sekunder senare hade min hjärna glömt detta förbud och jag var i full gång med att analysera varje litet ord som Mattias yttrade samtidigt som jag försökte föra ett normalt samtal utan att avslöja mitt analyserande.

Och jag somnade medan jag höll på och analyserade hur min rumskompis Jenny pratar.

Bra. Jättebra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0