Rocky Horror Picture Show

Jag gjorde ett tappert försök att få Mattias att se en film som JAG verkligen vill se och tycker om. Rocky Horror Picture Show är ju en av de största kultfilmerna som man borde se!

Jag började med att presentera filmen som något alldeles extraordinärt och häftigt. Jag gick över på "men snälla..."-taktiken. Jag började tjata lite mer och påminde om att jag faktiskt tittar på alla filmer som han vill se. Till slut fick jag igenom min vilja. Mattias sa att vi väl kunde se den eftersom det ju ändå inte var något bra på tv.

Filmen börjar med eftertexterna och halvvägs igenom dem frågade Mattias om detta var filmen. Nej det är det inte fick jag förklara, filmen kommer strax. Fem minuter in i filmen började det komma lite suckar. Ännu fler suckar när han förstod att det var en musikal. Efter 20 minuter tröttnade jag och frågade om han ville se Postkodmiljonären istället. Det ville han. Så det blev Postkodmiljonären, Körslaget och Die Hard istället för kultfilmen Rocky Horror Picture Show.

Så bra gick det med att se en film som jag väldigt gärna vill se. För en gång skull. Jag ska banne mig protestera högt nästa gång det är dags för hockey!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0