Redovisning

Vilken pajas! Killen som jag skulle redovisa tillsammans med idag alltså. Jag litade inte för fem öre på att han skulle göra något så jag förberedde ett helt eget föredrag.

En halvtimme innan lektionen började kom han. Jag var lite lagom otrevlig mot honom på ett väldigt svenskt sätt...dvs jag var nog inte särskilt otrevlig. I alla fall: han hade också förberett sig, riktigt bra faktiskt och det visade sig att vi hade fokuserat på helt olika saker i kapitlet som vi skulle redovisa. Det hela slutade med att vi fick ett otroligt överarbetat föredrag som det verkade som att vi hade slitit till tusen med. Jag drog lite mer bakgrundsfakta och han tog en specifik undersökning och vi hade en tre sidor lång sammanfattning med lite analys av kapitlet och kopplingar till Sverige som vi delade ut.

Denna gång gick det bra. Men jag föredrar ju definitivt att samarbeta och planera och veta hur det hela ska läggas upp.

Och han visade sig vara en riktigt trevlig kille när vi väl hade tagit oss igenom redovisningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0