Jul, jul, strålande jul

Nu är alla affärer dekorerade i full julmundering. Jag blir knäpp på det! Det är ju inte jul än på massor med evigheter. Eller ja nu är det mindre än en månad kvar till första advent men det är ju ändå så pass lång tid kvar tills dess att man kanske inte behöver plocka fram hela artilleriet. Rätta mig om jag har fel.

Dock har jag själv börjat ladda upp lite smått inför julen men det är inga överdrifter. Jag har köpt Sunes jul och Grinchen - julen är stulen. Men dessa filmer kommer inte komma i närheten av dvd-spelaren förrän tidigast första advent! Fram till dess blir det Sunes sommar om jag känner för lite Sune.

Alla juliga saker gör mig galet sugen på glögg och lussebullar och pepparkakor med kristyr och nonstop. Men första advent it is - det är bara att hålla ut. Jag är stark, jag är inte sugen på glögg eller andra juliga smaker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0