Idag har jag sparat pengar

Jag satt och bläddrade igenom min pärm med viktiga papper och tittade på olycksfallsförsäkringen och den hutlösa summan som jag betalar varje år - 631 kronor. Galet!

Så bläddrade jag vidare. Hittade papper från DIK. Ögonen fastnar på orden olycksfallsförsäkring. Som jag tydligen har gratis genom DIK. Tillbaka till den hutlösa summan hos trygghansa. Tillbaka till DIK.

Jajamensan här sitter jag med TVÅ olycksfallsförsäkringar varav den ena är gratis. Varför i hela friden har jag det kan man ju då fråga sig. Det gjorde jag. Virrpanna blev svaret. När jag tecknade den hos trygghansa hade jag glömt bort den som jag har hos DIK. Simsalabim, här sitter jag med två försäkringar. Men hur mycket olycka kan jag drabbas av som gör att jag behöver två?

Nä fram med mobilen och samtal till trygghansa för att säga upp försäkringen. Telefonisten talade då om för mig att jag skriftligen måste säga upp den. Så det blir till att slösa porto på det hela istället för att telefonisten tryckte på några tangenter. Men men jag slipper i alla fall betala mer med omdelebar verkan. Så nu sparar jag 631 kronor varje år. Känns bra när man är student. Känns bara jäkligt onödigt att jag har gått i drygt ett år med dubbla försäkringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0