Hemtentadags igen!

Så var det dags igen för hemtenta. Jag är nu inne på heldag 2 med tentan i språksociologi. Mastodonttenta. För det första så har vi haft en 2 A4-sidor lång kurslitt-lista på en tre veckor lång kurs och mycket av det kommer igen i tentan. Många tråkiga undersökningar - såsom misstroendesekvenser i polisförhör eller deltagarperspektiv i hemtjänstsamtal eller flyttares sätt att ändra sitt språk. Faxinerande så det förslår. NOT.

Nåja det går ganska snabbt att svara på frågorna. Typ. Efter 11 timmar igår hade jag gjort nästan halva tenta som består av 18 frågor. Vi får se hur det går idag. Är dock inte särskilt motiverad. Orken kanske tryter för att jag ätit macka till varje måltid i snart 3 hela dagar. Inte särskilt näringsrikt och ingen bra hjärnmat, vi få hoppas att Mattias överraskar med något gott ikväll.

Men imorn blir det skoj! Då kommer Vonkan in till Linköping för att leka lite med mig och fika med mig på eftermiddagen. Sedan blir det myskväll för hela slanten! Tänkte passa på och fira Mattias och min ettårsdag lite i förskott eftersom jag är i Uppsala nästa helg. Så då får det bli mys denna helg!

Kommentarer
Postat av: Vonkan

Ja imorrn kommer jag in och fikar och snackar skit med dig =) längtar och saknar dig gumman =) Puss o kram =)

2009-11-26 @ 14:59:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0