Halv 8 hos mig

Denna vecka är de i Nyköping i Halv 8 hos mig! Jag följer alltså programmet slaviskt denna vecka för att se hur min barndomsstad ter sig i tv. Jag tycker dock inte att det var de bästa representanterna som visas i rutan. Det verkar vara en seg liten hög med människor som samlas och äter varandras mat och så är de snåla med poängen!

Men! I programmet igår var de faktiskt uppe på Västerport, den gård där jag bott större delen av mitt liv och där min familj fortfarande bor. De var hemma hos en filipinsk kvinna som bor i en lägenhet där mina kompisar bodde när jag var liten - många gånger har jag varit där och lekt, ätit, kollat på Spice Girls-bilder.

Dessutom har jag upptäckt något roligt när jag tittar på avsnitten. De åker helt galet, kors och tvärs. De åker fram och tillbaka på samma gata när de åker hem och sedan så åker de ännu mera galet så man undrar ju vad de gör. Ville de dra ut på tiden så att de skulle hinna intervjua folket i bilarna innan de var framme vid sina hem efter middagen?


X: här var de på middag, då borde bilen åka så →, därefter ↑ eller ↓. Det roliga är att bilen åkte först ↓ och sedan ↓ med samma person så att bilen bara kör fram och tillbaka på samma tvärgata. Lustigt!
Dessutom åkte en av bilarna också så att föraren måste ha brutit mot någon trafikregel för det går inte att komma från X till den gatan utan passera ett ställe där man inte får köra.

Ska jag maila till Halv 8 hos mig och påpeka detta?




Kommentarer
Postat av: Myaraq

Det är det värsta med att känna igen miljöerna. De filmar sjukt inkonsekvent

2009-11-12 @ 21:03:28
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0