Att vara senil är inte bara för gamlingar

Jag glömmer bort och kommer ihåg, jag glömmer bort och kommer ihåg.

Jag började veckan med att vara allmänt förvirrad eftersom lärare Ulla kastade ut ett ton info på lektionen i måndags och det tog ett par timmar att bearbeta all info och få rätsida på det hela. Men nu har jag koll på språksociologins upplägg i alla fall. Tror jag.

Igår fick jag ett mail av redaktör Maja på nationstidningen Aktuellt där hon undrade om jag ville ha samma upplägg som förra gånger på fotoföreningens sida i tidningen och så hoppades hon att jag skulle skicka bilder så snart som möjligt. Eh...hoppsan. Det hade jag alldeles glömt bort att jag bett om en helsida i tidningen för att göra reklam för föreningen som jag är ordförande i. Bra där.

Därefter blev jag bryskt väckt ur min dementa värld när jag på facebook såg att min lillasyster hade köpt studentmössa. Fram med fingrarna och börja räkna efter hur gammal ungjäkeln är. Och ja det stämmer, hon började ett år tidigare i skolan och går därmed sista året på gymnasiet och ska alltså i vår ta studenten. Gaaaah! Hur gick detta till? Jag skickade genast ett meddelande och bad lillasyster snällt men bestämt att sluta växa upp. Nu räcker det. Tillbaka till råttsvansar och barbiedockor med dig!

Jag tror att det är dags att börja omge sig med kom-ihåg-lappar både högt och lågt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0