Varmt välkomnande. NOT.

Sista nattvarden blev ruskigt god. Hemgjord tomatsås, färsk pasta och pestokyckling. Panerade ricottabollar kan vi dock i framtiden skippa.

Och eftersom tiden vägrar lyssna på mina böner så övergick måndagen i tisdag och det blev dags att sätta sig på tåget tillbaka till Uppsala. Mattias skulle lägligt nog samma dag till Falun så då åkte vi tillsammans till Sala där vi båda skulle byta tåg och åka åt varsitt håll. Mattias tåg kom i tid och han susade iväg norrut. Mitt tåg däremot vetefasiken när det kom för efter drygt 40 minuter i spöregn tröttnade jag och tog ett annat tåg till Uppsala. Blöt, trött och hungrig kom jag hem vid 19-tiden. Möttes av monsterhögen med post. jag glömde sätta upp en ej-reklam-skylt på dörren innan jag åkte härifrån i maj. Så plats på golvet och börja sortera. I högen hittade jag sedan något lustigt. Eller just nu är det inte så lustigt. Mest irriterande och obehagligt. Fakturor och inkassobrev på nästan 2000 kronor på hårgrejor från något företag som jag aldrig hört talas om. Mitt fullständiga namn och adress finns på varje brev och det har lämnats vidare till ett inkassoföretag för att jag inte har betalat. Dessutom har jag fått "böter" för att jag inte har hämtat paketet från posten. Suck. Så paniksamtal till mamma och ett litet sammanbrott där på hallgolvet blev mitt vackra välkomnande tillbaka till Uppsala.

Men lite mat och dyr glass och ett lugnande samtal från pappa har fått paniken att lägga sig. Nu ska jag ta mig bort till polisen och anmäla det här.

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Älskling, det är bara bluff-företag.



Anmäl Ingen fara :)

2009-08-19 @ 19:42:23
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0