Tillbaka i skolbänken

Så var det äntligen(?) dags att placera sig i skolbänken igen. Den senaste veckan har jag längtat något för bedrövligt efter skola, plugg och något att göra om dagarna. Och...eh...nu har jag fått som jag ville...jöh.

Denna höst blir det svenska b och jag har två små språkvetare med mig så jag behöver inte lära känna några av de andra läskiga barnen :P

För att vara en kurs i svenska så börjar den faktiskt med en delkurs i norska och danska med norska och danska lärare och kurslitteratur på norska och danska. Bli inte förvånade om jag inom en snar framtid svarar på norska eller danska vid tilltal eller bloggar på endera språk.

Den 30 oktober längtar jag till för då börjar språksociologin. Det är intressant och flummigt och jag kommer efter den delkursen att överanalysera allt ni säger i min närvaro. Varning har härmed utfärdats.


 

Kommentarer
Postat av: Myaraq

Jaa! Håber du lärer dig at skrive på dansk



Jaa! Håper du lärer å skrive på norsk!

2009-08-30 @ 20:24:56
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0