Snäll Julia

Igår var jag sådär onödigt snäll som man kan vara ibland. Jag bakade kanelbullar och havrekakor till Mattias.

Snällheten berodde mest på tristess. Det regnade igår och det regnar idag vilket medför att det inte går att göra särskilt mycket utanför hemmets trygga vrå. Och det finns ju bara x antal timmat av en dag som man kan sova bort för att inte sitta som en speedad ekorre sedan på kvällen. Och eftersom jag är optimist - ibland, särskilt när jag packar - så har jag inga lämpliga kläder för att kunna trotsa den blöta väderleken. Jag har testat och ballerinaskor är inte ett bra alternativ till gummistövlar.

Så med det dåliga vädret som ursäkt passade jag på att ytterligare öva på mina kunskaper som soffpotatis; snart är jag en fulländad soffpotatis. Med säsong 1 av Entourage som sällskap kurade jag ihop mig i soffan. Idag ska jag fortsätta genom säsong 2, fast först ska jag tvätta underkläder innan det blir kris.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0