Skänninge marke

Igår umgicks jag 13 timmar med Mattias mamma, lillebror, mormor och morfar. Anledning? Skänninge marke.

Klockan 9 gick jag hemifrån för att ta pendeltåget vid halv 10 till Vikingstad där Mattias mamma och lillebror skulle möta mig. Därefter vidare till Skänninge som visade sig vara en ruskigt söt liten ort. Många fina små gränder med gamla hus. Fast det syntes i så bra eftersom i princip hela Skänninge belägrats av marknadsstånd och tivoli. I runda slängar tog det 2 timmar att gå igenom hela alltet. Tur var väl då att Mattias mormor och morfar bodde två minuter från alla dessa galenskaper. Så mellan varven på marken satt vi i trädgården och solade och svettades.

Under ett av varven såg jag - håll i er nu - JOHAN PALM!!! Iiiiiih. Han gick förbi mig på snuddbart avstånd. Palm måste ha ätit valpfoder eller dylikt för han är längre än jag trodde att han skulle vara - jag fick titta uppåt för att se hans ansikte. Helt klart var detta en av dagens höjdpunkter :P

På dessa marknader säljs det alltid samma saker. Plastpåsar, godisremmar, tröjor med mer eller mindre obscena ord på, foppatofflor... Med mig från Skänninge fick jag 10 godisremmar och 1 hg lakritste.

Efter att Mattias jobbat klart kom han och hans syster Emma ut dit. Så då blev det ett femte varv runt marken för att Mattias skulle få se vad som fanns.

En dag på marken var fantastiskt tröttsamt och jag har lyckats få en blåsa mellan stortån och pektån...skickligt. Så idag tackade jag nej till ytterligare en dag på marken. Idag går jag och lägger mig på en gräsmatta här i närheten och solar istället. Fast jg hade inte haft något emot att umgås en dag till med Mattias släkt. Hans mormor och morfar är så härliga :) Men mitt huvud behöver vila lite från östgötska.

Innan jag tackar för mig denna gång: igår var det 8 månader sedan jag och Mattias och jag blev tillsammans!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Frågade du när hans andra debutalbum kommer? ;)

2009-08-13 @ 12:08:04
URL: http://lovisasguldkorn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0