Men min mamma då?

Vi var ute och fikade hos Mattias föräldrar häromdagen och det kan vara så att jag i ett förvirrat ögonblick sa ja till en heldag med Mattias mamma och lillebror och morföräldrar....UTAN Mattias. Hoppsan... Jaja jag får ju i alla fall se vad Skänninge marknad är för något. Mattias lillebror Oscar satt på stolen och hoppade och sa att jag måste följa med. Så vad hade jag för val egentligen? Och eftersom jag har bestämt att jag ska turista i Lnkp nu när Mattias ska börja jobba igen så kan jag ju inte missa Skänninge marknad som är en av höjdpunkterna här.

Men efter denna sommar kommer jag ha tillbringat mer kvalitetstid med Mattias mamma än med min egen mamma. Den ensamtid jag har haft med MIN mamma denna sommar är då vi var på bio och när vi gick på stan tillsammans och när jag skjutsade henne till Flen. Den ensamtid jag har haft med MATTIAS mamma går knappt att räkna.

Så kan det vara.

Ikväll kommer Mattias kompis Andreas hit. Vi håller tummarna för att det inte blir FIFA-kväll utan att det blir film istället. Annars får jag väl knapra kaka hela kvällen. Imorgon åker Andreas till Spanien för att plugga vid solkusten i 6 månader. Avundsjuk? Så galet avundsjuk!

Och i sann Bert-anda: hejsvej leverpastej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0