Fortis quam Orcus

Eller stark som fan som det heter på vanlig bondsvenska.

Drabbades av enorm rastlöshet i fredags kväll och började således vid 22-tiden på kvällen att diska och sedan städa och rensa ur min nedersta skrivbordslåda. Där fann jag gamla papper från gymnasiet - som jag av någon underlig anledning tyckte var väl värda att spara och eftersom jag inte kommit på anledningen till att spara dem får de ligga kvar tills jag gör det - det blev en lång parentes men försök hänga med - anyway, bland dessa papper hittade jag ett papper från första latinlektionen.

Mugio - jag råmar
Cuculus - gök
Fortis quam Orcus - stark som fan
Hercules - helvete


Det känns som att det var en givande lektion, den första latinlektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0