Ajaj.

Jag tillhör den del av världens kvinnliga befolkning som tycker om att ha ohåriga ben. För att få ohåriga ben måste håret tas bort på ett eller annat sätt. Rakhyveln brukar vara mitt val. Även om det förekommer mer blodspillan vid benrakning än i krig. I alla fall när jag rakar benen.

På vänster ben har jag ett tjusigt 3 cm långt ärr efter en på tok för noggrann rakning där hud följde med. Denna sommar prydde jag mitt högra ben med ytterligare ett ärr, i samma höjd som det på vänster ben.



Ignorera att ben ser ganska ogosiga ut i förstoring.

Så eftersom jag inte vill vara täckt av ärr innan jag är 30, även om det säkerligen skulle förhindra hårväxt, så efterlyser jag andra sätt att uppnå ohåriga ben. Veet har jag testat fastän den långa bruksanvisningen och varningstexten skrämmer livet ur mig.

Vaxning? Epilator? Rakapparat? Kurs i hur man rakar benen?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag skulle nog rekommendera en kurs i hur man rakar benen=) Jag använder en sån här Venus-rakhyvel med typ gummikant och har aldrig skurit mig...

2009-08-23 @ 20:58:53
Postat av: Lovisa

Lovisa alltså

2009-08-23 @ 21:01:01
URL: http://lovisasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Myaraq

Epilator.



Smärta de första gångerna.



Men man vänjer sig.

2009-08-23 @ 22:22:45
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0