Patrick Sjöberg

Jag ska göra en retorikanalys av Patrick Sjöbergs tal då han bad om ursäkt för att han blev påkommen med knark. Det är ett lustigt tal. Läs det en gång eller lyssna på det en gång så verkar det inte vara något märkvärdigt med det alls men så fort man börjar pilla med det lite grann så upptäcker man en massa små underligheter. Exempelvis säger Sjöberg såhär: "För att möjligen göra mediebilden av min person något fylligare vill jag gärna bidraga med följande fakta: ...Jag har inte haft förmånen att sammanträffa med Börje Salming de senaste åren...". Hur kan detta göra hans person fylligare, vad har Salming med detta att göra???? Answer please.

Kommentarer
Postat av: My

Det är du som är språkvetaren, älskling.

2009-04-16 @ 09:29:27
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0