Nationsfotograf

Den här terminen har jag varit fotograf på min nation. Det har medfört lyxen att gå gratis på alla tillställningar eftersom jag har ett jobb att utföra där. Jag har också fått leka med en digital systemkamera hela terminen - då det kommer ta tusen år innan jag har råd att köpa en egen. Men det här ämbetet har tagit det roliga ur att fota lite grann. Det är inget kreativt ämbete, förutom skapandet av en ämbetsmannatavla. Gå till festen, försöka fota så många människor som möjligt under fördrinken, fota förste kurator under öppningstalet, fota sånganförare, fota orkester, fota fulla människor, fota inspektor, fota diverse andra viktiga människor som ingår i programmet. Same procedure as last time? Same procedure every year James.

Fulla människor ser alltid likadana ut. Det är ingen större skillnad på klädsel bland gästerna och alla posar ungefär likadant. Skojigt? Njae.
Den här terminen har jag tagot drygt 1600 kort på nationslivet och igår gick jag igenom alla dessa och redigerade ungefär hälften och lade upp 255 bilder på nationens webbgalleri. Min ögon kommer förbli fyrkantiga för all evig framtid.

Igår när jag var ute och fotade med min egen lilla sony cybershot hade jag roligare än haft hittills denna termin vad det gäller foto. Nåja det är bara två events kvar - majmiddag och el grand final vårbalen - sedan får jag återgå till att fota precis vad jag själv vill!


Kommentarer
Postat av: My

Ajsing.

Det är ruggigt många kort.

2009-04-27 @ 15:23:01
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Men se där, en ny bloggsida ;)



Oj, 1600 foton. Jag avundas dig inte ditt redigeringsarbete! Tyvärr är det ju så när en hobby blir till ett jobb - mycket av det roliga försvinner. Själv har jag inte fotat särskilt mycket alls på sistone, av diverse olika skäl.



Hare bra!

2009-04-27 @ 20:44:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0